Dag 20: Houston/Humble - Amsterdam

Find more about Weather in Amsterdam, NL

Humble - Amsterdam
Vandaag vertrekken we vanuit Humble in Texas weer richting Amsterdam.

De eerste kolonisten begonnen zich te vestigen in Humble in het begin van de 19e eeuw. Het stadje kreeg zijn naam van één van de eerste kolonisten: ‘Pleasant Smith “Plez” Humble. In het begin van 20e eeuw werd de eerste olie hier gevonden en werd het stadje een “oil boom town”. In 1904 werd een spoorlijn aangelegd en kort daarna verliet de eerste olie de Humble olievelden. De olievelden bestaan nog steeds en hebben meer dan 138,835,590 vaten (22,073,095 m3) geproduceerd.

Toen de ‘oil boom’ voorbij was, gingen veel landeigenaren terug naar de landbouw, melkveehouderij en de houtindustrie. Het bleef een betrekkelijk kleine, rustige plaats tot de opening van de Houston Intercontinentale Luchthaven in 1969. Onder andere veel grote hotelketens hebben zich hierdoor in Humble gevestigd.

Verslag:
Dit motel, Motel 6 in Humble TX, was prima alleen.....géén koffiezetapparaat op de kamer. Willem heeft dus even koffie gehaald bij de receptie en dat opdrinkende, hebben we de laatste spullen in de koffers gepropt! Daarna uitgecheckt en gaan kijken waar we wat kunnen eten. En natuurlijk bij de Mac onze laatste Mocha Frappé gehaald! Toch jammer dat ze die in Nederland niet hebben, zou volgens ons lopen als een trein. We hebben nog een beetje lopen rondkijken bij Kohl's, een groot warenhuis, en bij Super Target. Hier ook nog wat te snoepen voor de terugreis ingeslagen.

We zijn daarna op ons gemak naar het vliegveld gereden, de autoverhuurbedrijven waren heel makkelijk te vinden. Auto zonder problemen ingeleverd en toen met de bus naar het vliegveld. We konden hier gelijk inchecken en de koffers afgeven, die van mij was iets te zwaar maar een paar boeken eruit.......en toen was het in orde. Boeken in handbagage gestopt en toen nog even naar buiten om te roken. We hadden nog tijd genoeg en we zaten hier in de schaduw gelukkig want het was alweer bijna 39 graden!

We hoorden van een vrouw die ook even kwam roken, dat het nogal druk was bij de douane dus besloten we om toch maar eens naar binnen te gaan. Het was druk maar het viel mee, alleen de license plates gaven problemen, tas moest open en plates eruit. Toen weer door de scan en het was in orde! Tas weer inpakken en nu eerst wat te drinken, je krijgt zo'n dorst van die hitte! Boarden begon laat en we waren al bang dat we te laat zouden vertrekken. Op de tijd dat we zouden vertrekken, zaten we net in het vliegtuig. We vertrokken uiteindelijk 40 minuten te laat. Het was 9 uur en 45 minuten vliegen naar Amsterdam en de afstand is 5132 mijl.

De verzorging onderweg vonden wij minder als op de heenreis, het eten was helemaal niet lekker! We landen om 08.47 uur op Schiphol i.p.v. om 08.20 uur, viel dus nog mee. Koffers halen en op naar de taxi, we zagen nog niemand van Van Dorp en probeerden te bellen. Allebei onze telefoons deden het niet, het bleek dat ze ons al vier keer hadden gebeld. We hadden de vliegtuigmodus gebruikt en of het nou daardoor kwam. Opnieuw opgestart en toen lukte het om te bellen. De taxi was er al maar stond iets verderop. We waren snel thuis en onze katten-kinderen waren weer zo blij, we werden tig keer gekopt en ze bleven om ons heen draaien! Ze zijn ontzettend goed verzorgd door Lia en Eric (onwijs bedankt daarvoor!) maar je merkt toch altijd wel dat ze je missen en wij hun ook!

We bedanken iedereen voor de reacties, toch altijd leuk als je ziet dat de verslagen gelezen worden! We kunnen weer terugkijken op een geweldige reis, veel verschillende dingen gezien en veel mensen ontmoet die we nooit meer zullen vergeten!!