Dag 18: New Iberia - Baytown

Find more about Weather in Lake Charles, LA

Verslag:
Vanmorgen weer vroeg op pad, eerst de auto even aftanken en dan richting Kaplan LA. We pakken hier de LA-82 die ons langs de kust van Louisiana naar Texas brengt. Het is een hele mooie weg om te rijden, lekker rustig en ontzettend veel water om ons heen. We rijden soms dicht langs de Golf van Mexico en soms iets verder ervan af maar dan zijn er wel weer meren of rivieren aan de andere kant van de weg. Wat leuk is hier om te zien, is dat de meeste huizen hier op palen staan. De oorzaak waarom dit moet is natuurlijk minder leuk! Het worden de Cajun High Risers genoemd. Sommige staan echt heel hoog, andere iets minder en anderen helemaal niet! Het kan hier, denken we, soms flink te keer gaan en met al dat water is het dan verstandig dat ze dit gedaan hebben.

Aangekomen in Cameron LA zien we enorm veel schade, we zien hier heel veel funderingen van huizen die er niet meer zijn. Ze zijn wel weer aan het bouwen maar niet op de plekken waar ooit huizen gestaan hebben. Zou dit Katrina geweest zijn? Iets verderop moeten we met een ferry over het Cascesieu Lake en Willem vroeg aan de man die de ferry bediende, wat de oorzaak was van alle schade in Cameron. Dat was de orkaan Rita geweest in 2005. De orkaan Katrina had meer huisgehouden in de Mississippi-area vertelde hij.

Aangekomen aan de overkant rijden we richting Holly Beach en hier rijden we echt pal langs de Golf van Mexico. We hebben hier even heerlijk over een strandje lopen banjeren en met onze voeten in zee gelopen! We besluiten om nog een eind door te rijden want ondanks dat we hier niet echt hard rijden, schieten we toch lekker op. We hadden eerst Port Arthur TX als eindbestemming maar dat is Baytown geworden, vlak bij Houston. We hebben hier een kamer genomen in de Econo Lodge, hele leuke kamer en weer lekker beneden.

We zijn na even relaxen bij het Outback Steakhouse gaan eten wat hier dichtbij lag. Andere jaren ook wel gegeten en onze ervaring is, dat het hier altijd heel lekker is, en dat klopte! Terug in het hotel hebben we de auto leeg getrokken en zijn we alles gaan herinpakken. We zitten nu beneden en morgen weten we dat nog niet. Kan maar vast gebeurt zijn! Een aparte tas gemaakt met kleding voor de reis naar huis, hoeven we ook niet met koffers te sjouwen morgenavond. We gaan morgen in ieder geval naar het Nasa/Johnson Space Center want volgens Jos is dit geweldig om te bezoeken, en verder zien we het wel!

1. Aparte manier van naar het strand gaan. Pick-up met een partytent er achter. En wij hier maar tobben met ons handdoekje!
    Nog ff genieten joh,groetjes Ron

2. Het schiet alweer op helaas. Wel weer heel wat anders die huizen op palen. Gaaf dat je met de auto het strand op mag.
    Geniet nog ff van de laatste dagen.